Plan rozwoju nauczyciela języka niemieckiego na nauczyciela dyplomowanego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6767 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Jestem nauczyciem mianowanym języka niemieckiego w gimnazjum. Przez te osiem lat pracowałam juz w szkole podstawowej, liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym, oraz z dorosłymi, opracowując swój plan brałam pod uwagę tylko takie działania, które mogę zrealizować na 100%.
Cele: · podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych, · podniesienie jakości pracy szkoły · zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Procedura wstępna
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji, uwagi
|
1.
|
Poznanie procedury awansu zawodowego.
|
·Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenie).
|
sierpień/ wrzesień 2005 r.
|
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego.
|
§ 8 ust. 1 pkt. 1 Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji, uwagi
|
1.
|
Wykorzystanie technologii informacyjnej
|
·Przygotowanie testów, sprawdzianów, rozkładów materiału, pomocy
dydaktycznych, konspektów
itp. przy pomocy techniki komputerowej;
·Korzystanie z Internetu w celu wyszukania interesujących materiałów dydaktycznych, nowości metodycznych, oryginalnych tekstów niemieckojęzycznych
·Prowadzenie korespondencji z Instytutem Goethego, Polskim Stowarzyszeniem Nauczycieli Języka Niemieckiego, itp. przy pomocy Internetu.
|
na bieżąco
|
Przykładowe pomoce, konspekty;
|
2.
|
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i Internetu
|
·Lekcje internetowe;
·Lekcje otwarte;
·Zajęcia koła z języka niemieckiego z wykorzystaniem komputera i Internetu, np.: korespondencja lekcje internetowe.
|
okres stażu
w miarę możliwości
|
Konspekty lekcji internetowych i otwartych
|
3.
|
Wykorzystywanie na lekcji dostępnych programów multimedialnych
|
·Korzystanie z polsko – niemieckiego, niemiecko – polskiego słownika multimedialnego
·Korzystanie z programu komputerowego do tworzenia krzyżówek EclipseCrossword”
|
w miarę
potrzeb
|
Konspekt lekcji z użyciem słownika
|
4.
|
Poszukiwanie informacji
|
·Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji.
|
okres stażu
|
Wykaz stron internetowych pomocnych w pracy nauczyciela języka niemieckiego i wychowawcy
|
5.
|
Współtworzenie internetowej strony szkoły
|
·Stworzenie niemieckojęzycznej wersji strony PG w Białobrzegach;
·Aktualizowanie strony w języku niemieckim
|
okres stażu
|
potwierdzenie
|
6.
|
|
·Publikacje planu rozwoju, scenariuszy lekcji, przeprowadzonych projektów internetowych
|
okres stażu
|
zaświadczenia
|
7.
|
Dzielenie się swoją wiedzą dydaktyczną
|
·Prowadzenie lekcji dla nauczycieli stażystów i kontraktowych
·Samoocena
|
okres stażu
|
Karty obserwacji
|
8.
|
Współpraca z Polskim Stowarzyszeniem Języka Niemieckiego
|
·Członkowstwo w PSJN
·Udział w konferencjach i zjazdach PSJN
|
okres stażu
|
zaświadczenia
|
9.
|
Wykonywanie zadań egzaminatora maturalnego
|
·Udział w komisjach egzaminacyjnych;
·Sprawdzanie prac maturalnych
|
maj (w miarę potrzeb)
|
Zaświadczenia, sprawozdania
|
§ 8 ust. 1 pkt. 2 Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły .
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji, uwagi
|
1.
|
Udział w pracach zespołów zadaniowych
|
·Aktualizacja planu dydaktycznego szkoły, kalendarza imprez szkolnych i innych dokumentów.
|
wrzesień 2005 r., 2006 r., 2007 r.
|
potwierdzenia
|
2.
|
Udział w dniach otwartych szkoły
|
·Systematyczny udział w dniach otwartych szkoły i kontakt z rodzicami
|
okres stażu
|
potwierdzenie
|
3.
|
Realizacja programu autorskiego koła zainteresowań z języka niemieckiego
|
·Udział w kursie „Jak napisać program autorski”
·Opracowania programu autorskiego zajęć na rzecz ucznia zdolnego z języka niemieckiego
·Wdrożenie programu autorskiego
|
rok szkolny 2005/2006
rok szkolny 2005/2006
|
Zaświadczenie,
|
4.
|
Prowadzenie zajęć dodatkowych
|
·Prowadzenie koła z zainteresowań z języka niemieckiego
|
na bieżąco
|
Ksero dziennika
|
5.
|
Organizowanie wycieczek integracyjnych, krajoznawczych, promujących język niemiecki
|
·Organizacja wycieczek klasowych np.: do kina
·Organizacja rajdów pieszych (edukacja regionalna)
·Organizacja rajdów rowerowych (edukacja regionalna)
·Organizacja wycieczki do Berlina
|
okres stażu
w miarę możliwości finansowych uczniów |
Karty wycieczek
|
6.
|
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów
|
·Wspólne organizowanie zakończenia klas III oraz ślubowania klas I
· Współorganizowanie imprez szkolnych np.: dyskoteki, akademie z okazji Bożego Narodzenia. |
na bieżąco
|
Scenariusze, zaświadczenia
|
7.
|
Współpraca z Komitetem Konkursu z Języka Niemieckiego dla Gimnazjum (Instytut Goethego, Polskie Stowarzyszenie Języka Niemieckiego)
|
·Przygotowanie uczniów do konkursu;
·Przeprowadzenie szkolnej edycji konkursu;
·Sprawdzenie prac etapu szkolnego;
·Napisanie sprawozdania z etapu szkolnego konkursu.
|
okres stażu
listopad 2005 r.
2006 r.
2007 r. |
Listy uczestników, sprawozdania
|
8.
|
Organizacja konkursów międzyklasowych
|
·Organizacja konkursów ze znajomości języka niemieckiego w kategorii klas pierwszych, drugich i trzecich
·Organizacja konkursu
Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych |
kwiecień/ maj 2006 r.
2007 r.
2008 r.
|
Przykładowe zestawy konkursowe, sprawozdania
|
9.
|
Praca w zespole języków obcych
|
·Organizowanie i uczestnictwo w zebraniach zespołu;
·Pisanie sprawozdań z działalności zespołu języków obcych
·Tworzenie wspólnych projektów |
okres stażu
|
Protokoły zebrań zespołu,
Sprawozdania z działalności.
Scenariusze projektów sprawozdania |
10.
|
Kształcenie umiejętności pracy z uczniem dyslektycznym, oraz mającym problemy w nauce języka niemieckiego
|
·Zapoznanie z opinią Poradni;
·Zebranie informacji o możliwościach ucznia (ankieta)
· Analiza możliwości ucznia;
· Wdrożenie działań |
okres stażu
|
Ankieta, analiza i wnioski (przy współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, rodzicami ucznia i pedagogiem)
|
§ 8 ust. 1 pkt. 3 Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji, uwagi
|
1.
|
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu,
|
·Uczestnictwo w konferencjach metodycznych;
·Udział w formach doskonalenia organizowanych przez szkołę;
·Uczestnictwo w kursach doskonalących;
|
okres stażu
|
Zaświadczenia, certyfikaty,
potwierdzenia udziału w kursach,
|
2.
|
Samokształcenie
|
·Czytanie literatury fachowej;
·Czytanie prasy fachowej np.: „Języki obce w szkole”, „Fremdsprache Deutsch” |
okres stażu
|
Notatki, wnioski
|
3.
|
Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy
|
·Dbanie o pracownię przedmiotową;
·Aktualizowanie gazetki ściennej;
· Przygotowanie pomocy dydaktycznych;
·Przygotowanie scenariuszy zajęć. |
okres stażu
|
Ciekawe materiały, scenariusze zajęć
|
Plan opracowała
mgr Anna Wieczorek
NAUCZYCIEL JĘZYKA NIEMIECKIEGO W PUBLICZNYM GIMNAZJUM W BIAŁOBRZEGACH |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|